Dagje Bobo verkennen

10 juli 2014 - Bobo-Dioulasso, Burkina Faso

Gisterochtend zijn we om 10 uur vertrokken met de bus naar Bobo. Een reis van 6 uur in een vrij luxe bus, met airco! De reis was goed te doen op een paar noodstoppen na. Eén keer omdat er rook was en iedereen in panniek raakte. (Er bleek niks aan de hand) dus we konden rustig verder. Na een paar uur hadden we een tussenstop waar ontzettend veel mensen zijn. Als je de bus uitstapt wordt je overladen met mensen "bonjour madame" en de bieden ze je eten aan etc. Maar hrt is ons gelukt en de suikerpinda's smaakten goed!! Om vier uur kwamen we aan in Bobo. We werden opgehaald en naar onze tweede verblijf plaats gebracht, een kamer op het erf van een Nederlandse vrouw, Dian. Een heerlijke plek waar we twee nachten zullen verblijven voor we naar het weeshuis gaan. 'S avonds mrt zn allen voetbal gekeken, helaas een teleurstellende uitslag maar goed dat mag de pret niet bederven! Vanochtend zijn we verwend met een heerlijke omelet als ontbijt (we kunnen er nu nog even van genieten) daarna zijn we met Marie Bobo in gegaan. Een ontzettend leuke stad!! We zijn over de grand marché gelopen, eigenlijk een soort grote bazaar. Super leuk !! We hebben onze stofjes gekocht en vervolgens naar de tailleur gegaan om er kleding van te maken. Ook nog lekker in de stad geluncht, voor minder dan 1,50 euro met z'n drieën! Nu even lekker uitrusten en straks nog even naar het weeshuis om alvast kennis te maken! Ondertussen is het flink deet smeren want we worden echt lek geprikt! Ik heb eigenlijk alleen maar foto's op m'n fototoestel gemaakt dus er komen later wel weer foto's op het blog!
Doeiiiii! ;) xxxx

1. Henk Blaak:
    10 juli 2014
    Wouw, dat klinkt goed. Genieten, cultuur snuiven en de wereld verkennen. Pachtig!! Houd de mugjes in de gaten en smeer er lustig op los. Blij dat je geen foto's toegevoegd hebt; anders moet ik steeds mijn computer op de zijkant zetten..... Doei en knuffel voor jullie beiden !!!