Bijzonder, heel speciaal en moeilijk momentje

16 juli 2014 - Bobo-Dioulasso, Burkina Faso

Gisteren was de dag dat Jean-Marie het weeshuis heeft verlaten. Na een super mooi afscheid feest met heeeel veel eten en drinken en mooie woorden en natuurlijk muziek. De kinderen smikkelden en smulden en zongen liedjes voor ons. Een voor een liepen ze naar voren om een liedjes te zingen en martine en ik mochten natuurlijk niet ontbreken. Dus ook wij zongen een liedje; lief klein konijntjes had een vliegje op zijn neus. De ouders van Jean-Marie hielden een speech en ze bedankten iedereen en ze zullen ons nooit vergeten en dat ze over ons gaan vertellen als hij iets ouder is. Het was zo mooi! Gewoon geen woorden voor! Daarna was er nog tijd om lekker even met de ballonnen te spelen en toen was hrt moment daar, Jean-Marie ging definitief met z'n ouders mee. Zo dat was wel echt even een emotioneel moment. Al helemaal omdat je weet dat hij zo'n goede toekomst gaat krijgen, met zulke ontzettend lieve ouders! Ik heb z'n ouders heel erg bedankt en martine en ik kregen de woorden mee dat het zo ontzettend goed en kostbaar is wat we doen, ze bedankten ons ontzettend. Dat was echt heel fijn om te horen! Samen met Matthieu heb ik Jean-Marie en zijn ouders uitgezwaaid. De tranen liepen over mijn wangen. Matthieu had het er ook erg moeilijk mee, zijn best vriendje is vertrokken. Hij snikte en het was moeilijk om te zien hoe hij zijn verdriet uitte. Hij probeerde niet te huilen maar toen ik hem vastpakte en hem een kus gaf, begon hij toch te huilen. Daar stonden we dan, Marie, Martine, Matthieu en ik op de oprit allemaal in tranen. Ik vind het zo sneu voor Matthieu, zijn vriendje is nu weg... maar gelukkig wordt ook hij binnenkort opgehaald door zijn papa en mama en gaat hij net als Jean-Marie naar Italië! Vandaag toen ik even binnen zat, kwam Matthieu weer naar me toe en je zag dat hij verdrietig was. Ik nam hem op schoot en hij begon alweer te huilen. Die lieverd! ♥ maar ik deed ook weer met hem mee... ook omdat het even een moeilijk momentje was. Wel echt uniek dat wij mogen meemaken dat een kind wordt opgehaald door z'n ouders. Het heeft wel echt indruk op me gemaakt. Alles maakte het goed omdat Jean-Marie er zo ontzettend gelukkig uitzag met zijn nieuwe ouders.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk Blaak:
    16 juli 2014
    Echt uniek dat jullie dit mogen meemaken Marthe. Ik begrijp dat het je heel veel doet; aan de andere kant is het fijn om te weten dat de kinderen een mooi en fijn leven gaan leven. Echt een super reactie van je en ik ben oprecht trots op je
    !!!
    Ook op Martine hoor. Want dit doen jullie samen !!!!
    Geniet met elkaar en we houden contact.
    Als je behoefte hebt om even te bellen, vooral doen.
    Liefs, Henk
  2. Jan Blaak:
    17 juli 2014
    Ha Marthe,
    Wij zitten nu in Italië, het land waar Jean Marie heen gaat. Hij gaat ongetwijfeld een goede toekomst tegemoet! Tegelijkertijd zo begrijpelijk dat het afscheid moeilijk is. Jullie doen wel heel mooi, dankbaar werk hoor!! Een rijke ervaring om het speciale continent Afrika op deze manier te mogen meemaken. Heel veel plezier verder!
    Groetjes uit italië dus :-)
  3. Marieke:
    4 augustus 2014
    Deze slimbo vind ook nu pas je blog maar wat mooi om deze verhalen nu nog terug te lezen! Wat een speciale dag dat Jean-Marie werd opgehaald en wat heb je het mooi omschreven en beleefd. Ook hoe je met Mattieu omging en hem troostte, daar kan je trots op zijn!

Martine en jij hebben topwerk gedaan daar. Ik ben een trotse vriendin. You go girl!