Eerste indrukken

8 juli 2014 - Ouagadougou, Burkina Faso

Wow, dag 1 in Afrika. Wat ontzettend mooi!! Na een lange reis zijn we dan eindelijk aangekomen in Ouaga. Het leek nog even alsof onze bagage niet was meegekomen maar uiteindelijk vonden we die ook ergens op de grond. Marie stond ons al op te wachten en we zijn met een taxi maar het hotel gereden. Rond een uur of half 3 lagen we dan eindelijk in bed. Vanochtend hebben we lekker ontbeten op het dakterras en daarna hebben we lekker rustig aan gedaan. We zijn nog even naar familie van Marie gelopen die vlakbij wonen en hebben geluncht in een restaurantje aan de drukke weg. Zo hee, hoe het verkeer hier is geregeld.... haha auto's , brommer, fietsers, voetgangers en karretjes met ezels ervoor. Het rijdt er allemaal! Daarna zijn we opgehaald door een taxi chauffeur en zijn we door de stad gereden. Eerst het rijkere gedeelte waar o.a. ook het paleis van de president staat. En toen steeds verder naar de arme wijken. Suuuper indrukwekkend om daar te rijden... de weg is met gaten en je hobbelt de hele tijd heen en weer, maar iedereen is op straat hier. Druk bezig, zittend aan de kant met een groepje of gewoon liggen slapen. Het is zo anders!! Echt Afrika hebben we gezien! Super indrukwekkend. En het allermooiste om te zien is dat ze hier allemaal zo tevreden en blij kijken. Net alsof ze het helemaal niet erg vinden zo, maarja ze weten ook niet beter. Alle mensen zijn hier zo mooi !! Kortom helemaal super hier!